انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان
انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان

18اسفند: بهار نساجی، وفاق ملی، تشکیل نظام ملی صنعت نساجی

در حالیکه به روزهای پایانی سال 95 نزدیک میشویم، که صدای صنعت نساجی ضعیف تر شده و نوای غم انگیز تعطیلی کارخانجات صنعت نساجی داغ خیل عظیمی از کارگران و صنعتگران این کهن صنعت را تازه تر میکند. ازشکست صنعت نساجی ایران دیر زمانی نگذشته و هنوز بسیاری از این قشر روزگاران شیرین ، پررونق و لبخند کارگران صنعت نساجی را الخصوص در روزهای پایانی سال به یاد دارند.

قاچاق کالا، طرح و برنامه غلط در سیستم دولت در حمایت از صنعت نساجی، حمایت و سود بانکی نامناسب برای صنعت نساجی، عدم کارائی و کاربردی بودن دانشکده های نساجی ،سیستم  مالیاتی نامناسب و عدم استفاده مناسب از تفکرات متخصصین و تشکلهای  این صنعت  را میتوان عمده مشکلات سقوط صنعت نساجی دانست که بارها هر کدام با جزئیات لازم در محافل مختلف بررسی شده اند.

متاسفانه وضعیت این صنعت در دهه اخیر همیشه روند نزول را در پی گرفته و تمهیدات لازم اجرا نشده. هم اکنون در روزهای پایانی سال در اقدامی مناسب با گردهمایی فعالین صنعت پوشاک و صنعت نساجی در بوستان گفتگو تهران در روز چهارشنبه 18 اسفند 95در حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی رویه و غیر قانونی، بهاری جدید در صنعت نساجی ظهور خواهد کرد تا بستری مناسب جهت همبستگی و وفاق ملی جهت توسعه و تشکیل نظام ملی نساجی آغاز گردد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.