انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان
انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان

پارچه ابریشمی مغلوب بازار شد

نخ‌های ابریشم طبیعی حاصل از کرم ابریشم با ساختمان پروتئینی، از دیرباز در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای تولید البسه و پارچه‌های زینتی به کار می‌رفت، اما این نخ بعد از تولید و عرضه الیاف بشرساخت طی سالیان گذشته، در حال تغییر کاربری است. الیاف ریون (ویسکوز) با ساختمان سلولزی در دهه 1930 میلادی به‌صورت تجاری به بازار صنعت نساجی معرفی و عرضه شد و به سرعت در اغلب موارد مختلف، به‌دلیل شباهت ظاهری به نخ‌های ابریشمی، جایگزین این نخ شد. اما عمر این جایگزینی چندان طولانی نبود و با دستیابی بشر به فرمولاسیون تولید مواد اولیه مشابه ساختارهای طبیعی، الیاف مصنوعی همچون پلی‌آمید (نایلون) و پلی‌استر در بسیاری از کاربردها جای الیاف ریون را نیز گرفتند. امروزه نخ‌های پلی‌استر با درخشندگی زیاد تحت عنوان ‌«‌ابریشم مصنوعی‌»‌ در تولید البسه و انواع کفپوش‌های ابریشم‌گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان صنعت نساجی تغییر ذائقه بازار را مهم‌ترین عامل این تغییرات کاربری می‌دانند.  ادامه مطلب ...

افتتاح صنایع بی بافت کلاردشت

کارخانه نساجی بی بافت کلاردشت باحضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت،معدن و تجارت کارخانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، امیر مسعود تدین مدیرعامل وسرمایه گذار کارخانه ی تولید منسوجات بی بافت کلاردشت در گفتگویی با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه محصولات این کارخانه برای مصارف پزشکی، بهداشتی و استفاده در مراکز بیمارستانی است، اظهار داشت: ساخت این پروژه از سال 1381در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع شامل 22هزار متر مربع سوله و سالن تولید با مشارکت بانک ملی ایران وبخش خصوصی آغاز و هم اکنون فازهایی از آن به بهره برداری رسیده است. 

تراز تجاری ۴ ماهه صنعت نساجی/ چشم‌انداز امیدبخش واردات ۴۵۰ میلیون دلار ماشین‌آلات

طی 4 ماهه ابتدایی سال جاری، صنعت نساجی با صادرات 164 میلیون دلاری به نسبت صادرات 195 میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل، با افت 16 درصدی در صادرات کالاهای خود روبرو بوده است.

در همین مدت، واردات کالاهای نساجی نیز به 360 میلیون دلار رسید که نسبت به واردات 411 میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل با افت 13 درصدی مواجه شد.  ادامه مطلب ...

آگهی استخدام مهندس نساجی


به اطلاع می رساند کارخانه نساجی حجاب شهر کرد به 10نفر  مهندس نساجی آقا  (تکنولوژی) نیاز دارد,متقاضیان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  با دفتر جامعه متخصصین نساجی ایران  تماس بگیرند و یا اعضای جامعه متخصصین رزومه خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال  نمایید :

estekhdam.factory@gmail.com  02166381363

02166381364

بازگشت خریداران به تالار پتروشیمی

بازار محصولات پلیمری پس از هفته‌ها رکود نسبی با افزایش حجم معاملات در بورس، مواجه و بازار وارد فاز بهبود شده و برای دومین هفته پیاپی با تقویت خرید به کمک رشد تولید در صنایع پایین‌دستی شاهد تقویت ساز‌و‌کارها هستیم. به نظر می‌رسد با کاهش قیمت‌ها هنوز هم زمینه برای بهبود حجم معاملات وجود خواهد داشت.

آگهی استخدام مهندس شیمی نساجی

یک شرکت معتبر در کرج به یک نفر خانم با مدرک لیسانس شیمی نساجی با حداقل ۲ سال سابقه کار جهت امور آزمایشگاهی نیازمند است.متقاضیان واجد شرایط میتوانند با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایند.


تلفن: 02636101600,02636101603 

سرپرست مرکز نوغانداری کشور خبر داد تولید 135 تن نخ ابریشم/ تولید 800 تن پیله تر ابریشم بدون بار مالی برای دولت

علی‌اصغر داداش‌پور سرپرست مرکز نوغانداری کشور، گفت: بیش از 95 درصد پیله‌تر ابریشم تولید شده در سال جاری، توسط بخش غیردولتی با قیمت متوسط 200 هزار ریال از نوغانداران خریداری شده است. وی با بیان اینکه امسال قیمت تضمینی پیله‌ترابریشم 15 هزار و 100 تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته آینده باقی مانده تولیدات پیله‌تر ابریشم در گیلان جمع‌آوری و خریداری شود. سرپرست مرکز نوغانداری کشور اظهار داشت: به دلیل نیاز و کشش بازار برای خرید پیله تر ابریشم تولید این محصول هیچ گونه بار مالی برای دولت نداشت.