انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان
انجمن نساجی گیلان

انجمن نساجی گیلان

گروه متخصصین و مشاورین صنعت نساجی گیلان

پاتوق جامعه متخصصین نساجی ایران در گیلان

بعد از برگزاری چندین پاتوق متخصصین نساجی ایران در استان های مختلف این بار در روز چهارشنبه 24آذر 95 پاتوق در استان گیلان برگزار می‌شود

در ضمن برگزاری این پاتوق، بازدید از چند کارخانه ریسندگی، بافندگی و پوشاک استان نیز انجام میگردد. از آنجائیکه در گذشته نه چندان دور گیلان مهد صنعت ابریشم ایران بوده امیدواریم پس از این بازدید متخصصین نساجی ایران از توانمندیهای بالقوه‌ای استان گیلان آگاه و راهکارهای مناسبی جهت احیاء این صنعت در استان پیشنهاد نمایند.

احیای صنعت نساجی می‌تواند یک میلیون شغل ایجاد کند

حسین قادری، رییس شورای سیاست‌گذاری موسسه تحقیقات راهبردی پیشگو و کارشناس توسعه بازار، مشکلات اصلی صنعت نساجی را مدیریت ناکارآمد و بحران‌های مالی و اقتصادی می‌داند.

 ویدر گفتگو با "پویش"، با اشاره به اینکه صنعت نساجی کشور نیازمند یک طراحی جدید است، تاکید می‌کند: الگوی جدیدی برای این صنعت باید ترسیم شود. این موضوع در مورد مدیریت واحدها نیز صدق می‌کند و بسیاری از کارخانجات نساجی از نبود نیروهای آموزش دیده و کارشناس در این حوزه رنج می‌برند.

وی ضمن تایید اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهبود وضعیت صنعت نساجی و حمایت از تولید کنندگان، این اقدامات را جوابگوی مشکلات عدیده‌‌ی این صنعت دیرپا نمی‌داند و معتقد است: احیای این صنعت پر رونق جاده ابریشم، نیازمند مدیریت استراتژیک است. زیرا صنعت نساجی براساس سند راهبردی به عنوان مهم‌ترین صنعت و یکی از ۷ صنعت استراتژیک مورد نیاز کشور به شمار می‌رود.


قادری با گلایه از برخی ارگان‌های دولتی، افزود: ارگان‌های دولتی باید از سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی خودداری کنند و افراد غیر‌متخصص و کسانی که ارتباطی با صنعت نساجی ندارند، نباید به واردات پارچه اقدام ‌کنند. وی ادامه می‌دهد: دولت برای تهاتر پول نفت، نخستین گزینه‌ای که در اختیار دارد، واردات منسوجات است و این مسئله به زیان صنعت نساجی بوده و این بخش را زیان‌ده کرده ‌است.

این کارشناس توسعه بازار تاکید می‌کند: ارگان‌های دولتی بهتر است به جای واردات محصولات نساجی، وارد عرصه صادراتی این صنعت شوند و توان و برنامه‌ریزی خود را خرج سرمایه‌گذاری در بازارهای صادراتی صنعت نساجی نمایند. وی اضافه می‌کند: با سرمایه‌گذاری دولت در بازارهای صادراتی، هزینه تولید داخلی نیز کاهش خواهد یافت.